Joi 26 mai 2022 a avut loc la sediul Direcției Județene pentru Cultură Călărași Concertul de sfârșit de an a secției de muzică și Expoziția secției arte vizuale a Liceului Pedagogic Ștefan Bănulescu.
Liceul Pedagogic Ștefan Bănulescu este unic in județul Călărași prin misiunea sa de a forma profesioniști in muzica și arte vizuale. Se individualizează și se particularizează prin filierele vocaționale pedagogia,muzica,artele vizuale.
Liceul Pedagogic Ștefan Bănulescu singura instituție din Călărași care selectează și șlefuiește talente, care se îngrijește și educă tinere talente, care pune în valoare vocații și pasiuni…
Sfârșitul de an școlar a fost prilejul pentru expresia cunoștințelor,aptitudinilor și competențelor izvorâte din pasiune și talent, din vocație puse în valoare de studiul și educația artistică profesionistă.
La sala Euterpe și în holul Direcției Județene pentru Cultură Călărași au fost locul de desfășurare a mai multor activități artistice care au pus în lumină cunoștințe, aptitudini și competențe riguros și profesionist în drumate de profesorii liceului.
Deopotrivă talentați și merituoși elevii și profesorii liceului Ștefan Bănulescu au oferit un specatacol de muzică clasică reușit, profesionist. Un spectacol de ținuta veritabilă, probă de educație artistică.Un specatcol unic în peisajul cultural călărășean realizat cu resurse proprii , cu ambiție și mândrie.
Pentru cetățeni și autorități pentru cei care consideră că preocupările culturale sunt parte a emancipării și creșterii nivelului de trai , pentru autorități le sugerăm mai multă atenție mai multă preocupare și mai multă finanțare.Este adevărat că lumea culturală autentică este o lume mai tăcută și mai profundă,iubitoare de vocație și talente însă beneficiile pentru comunitate sunt incomensurabile.
S-au alăturat ideii de muzica bună și arte vizuale de calitate: Marius-Eugen ILIE subprefectși Themistius George Tilita trimisul prefectului Valentin Barbu.
Nelu Bălașa
găsiți în rândurile următoare programul , elevii și profesorii care au făcut posibil acest spectacol
SOLISTI INSTRUMENTIȘTI | |||||
Nr. crt | Elev | Instrument | Lucrare | Autor | Prof. indrumător |
1 | Stan Iustin | Chitară | Asturias | Isaac Albenitz | Daniela Tudor |
2 | Pop Ioana | pian | Preludiul nr 17 | J.S.Bach | Diana Vieru |
3 | Oprea Corneliu + David Buriceanu | Clarinet + pian | Serenada | J. Haydn | Victor Tocilă Daniela Toader |
4 | Denis Balcanu | Pian | Vals. Op 69. nr 2 | Fr. Chopin | Daniela Tudor |
5 | Teodora Ganea + Ioana Pop | Saxofon + Pian | Cantec napolitan | P.I. Chaikovski | Daniela Toader Diana Vieru |
6 | Buriceaanu David | Pian | La priere d une Vierge | Tekla Badarzewska | Diana Toader |
7 | Stan Iustin – XI | Chitară | Vals Venezuelan, nr. 3 | Antonio Lauro | Daniela Tudor |
8 | David Buriceanu | Pian | Sonata lunii, partea I | L.v. Beethoven | Daniela Toader |
9 | Teodora Ganea + Buriceanu David | Saxofon Pian | Gramofon Walz | Eugen Doga | Daniela Toader |
10 | Pop Ioana | Pian | 9 Variatiuni | L. v. Beethoven | Diana Vieru |
11 | Stefanescu Maxim | Acordeon | Cascadele din Paris | Eugen Doga | Diana Vieru |
CANTO TRADIȚIONAL | |||||
12 | Feraru Ioana | Solist vocal | Cântă cucul jos in luncă | ——– | Daniela Tudor |
13 | Mihalache Alina | Solist vocal | Fă, Dădică! | ——– | |
Cine trece peste râu? | ——– | ||||
14 | Laura Martac Soare Bianca Nuțu Gabriela Dorina Bercaru Ioana Feraru Alina Mihalache Alexandra Marin Dumitru Ana-Maria Costache Florentina | Grup vocal | Haideti fete si flăcăi! Ia uite-o zău! | ——– | |
ORCHESTRA DE CAMERĂ | |||||
15 | Carmen Vâcu | Vioară | Sonatina | Thomas Atwood | Liviu Anghel – aranjamete muzicale, orchestrație Diana Vieru – dirijor |
16 | Oprea Corneliu | Clarinet | Oda bucuriei | L. V. Beethoven | |
17 | Ganea Teodora | Saxofon | Voci de primăvară | J. Strauss | |
Ioana Pop | Pian | ||||
Denis Balcanu | Pian | ||||
David Buriceanu | Chitara | ||||
Iustin Stan | Chitară | ||||
Chedric Mihaela | Acordeon | ||||
Mihaela Mironov | Acordeon | ||||
Maxim Ștefănescu | Acordeon |
Am numit proiectul nostru ”Concert de final de an”, însă în realitate in prima parte a programului de astăzi vom asculta interpretari ale solistilor instrumentisti cat si ale solistilor de la sectia de canto traditional. Pentru un muzician termenul ”concert” reprezintă cea mai serioasă si ce mai importantă treaptă de exprimare artistică, de aceea incercăm să inducem in constiinta elevilor nostri insemnatatea acestui lucru. După cum observati, evit termenul ”eveniment”. Dar noi astazi, aici, putem consemna fara teama un lucru: si anume faptul ca despre acesti copii vom auzi in anii viitori. De ce? De unde am siguranta aceasta? Din faptul că acel copil care s-a indreptat catre muzica in mod constient, si-a asumat travaliul acestei discipline. In mod total eronat, perceptia despre muzica in societatea contemporana, este in mod aproape general-valabil, una eronata. Daca intrebam un numar de 100 de persoane ce inseamna muzica…propabil ca 95, vor face o legatura cu distractia.
1 – Stan Iustin – Asturias – Isaac Albeniz (E m)
L-am ales pentru deschidere, deoarece este curajos, are o buna stapanire de sine si experiente serioase legate de scena. A obtinut diverse premii in mai multe concursuri, ultimul fiind chiar luna trecuta unde a castigat premiul I la sectiunea chitara clasica, de la concursul Primavara artelor de la Bacau. Pentru că tot am discutat despre premii, as vrea sa mentionez aici, ca aproape toti elevii nostrii detin in sscurta perioada de existenta a profilului de arte, numeroase premii obtinute la concursuri, unele chiar internationale.
Stan Iustin, va interpreta o ”Legendă”, a muzicii scrisa pentru chitara clasica si nu spun intamplator ”legenda” acesta fiind o a doua denumire a piesei ”Asturias” scrisa de compozitorul spaniol Isaac Albeniz. Este una dintre cele mai cunoscute lucrari, care se află si pe lista lucrarilor obligatorii la admiterea in Conservator, fiind pe cat de frumoasa pe atat de dificila. Veti asculta aprozimativ 6 minute de muzica romantica cu influente nord spaniole, in interpretarea elevului Stan Iustin – coordonat de colega noastra dna, prof. Daniela Tudor
2 – Pop Ioana – Preludiul nr. 17 – J.S. Bach
Eleva in aceeasi clasa, XI- Arte, unde diriginte este d-l prof. Nicolae Stoiculescu. Muzica culta o putem impartii fara sa gresim in doua mari parti. Muzica de pana la Bach si muzica de dupăa Bach. De ce? Pentru ca acest genial compozitor a propus umanitatii niste coordonate extrem de clare pe care noi astazi le cunoastem sub denumirea de Teoria Tonalitatii. Si pentru ca muzica trebuie demonstrata, a scris o lucrare de exceptie numita ”Clavecinul bine temperat” in care demonstreaza principiile existentiale ale diferitelor toanalitati. Una din aceste lucrari demonstrative ale lui Bach, este interpretata de Ioana Pop astazi.
Este vorba de preludiul nr. 17, o lucrare ce condenseaza in doar doua minute tehnici de constructie uluitoare, prezinta un motiv in primele 8, care apoi sunt constituite in a doua perioada pe acordul dominantei, iar in coda foloseste principiul imitatiei libere intr-o secventa descendenta. Si toate acestea se intamplă intr-o tonalitate de care multor muzicieni le este teamă. – Ab –
Prof. Coordonator – Diana Vieru
3 – Denis Balcanu – Chopin – Vals. Op 69. nr 2 – Hm
In momentele care urmeaza va voi prezenta un viitor cadru didactic. Am spus si cu prilejul unei emisiuni la Radio Stil Fm, ca Denis Balcanu este unul dintre copiii care ar fi putut sa aleaga orice scoala si sa se pregateasca pentru orice meserie, dar a ales drumul muzicii. Notele lui de la admiterea in liceu si pana la finalizarea studiilor liceale, la toate materiile, au fost cele mai bune, de aceea spun cu mandrie ca astazi il aveti in fata dvs pe seful de promotie din acest an scolar de la liceul Banulescu.
Lucrarea pe care a ales-o este una de mare complexitate si cu un puternic impact emotional. Este vorba tot despre o lucrare romantica, a celebrului compozitor Fr. Chopin – Vals. Op 69. nr 2 – Hm
Prof. Coordonator – Daniela Tudor
4 – Teodora Ganea – Cântec napolitan/ P.I. Chaicovski – 2 min
Piotr Ilici Ceaikovski (1840 – 1893) a fost un mare compozitor rus a cărui muzică se caracterizează prin melodiile sale magnifice și prin orchestrația spectaculoasă. A scris unele dintre cele mai populare melodii din repertoriul clasic, inclusiv Uvertura din 1812, primul concert pentru pian, concertul pentru vioară, simfoniile, opera Eugen Onegin și baletele Lacul lebedelor, Frumoasa adormită și Spărgătorul de nuci. Din Caietul pentru tineret, eleva noastra, Teodora Ganea a ales lucrarea de la pozitia nr. 18. – Cantec napolitan. Acompaniata la pian de Ioana Pop
5 – Buriceanu David – La priere dune vierge – Tekla Badar zewska – 3.30
Un copil luminos – care spune Sarut-mana!
Bądarzewska a scris aproximativ 35 de mici compoziții pentru pian; de departe cea mai faimoasă compoziție a ei este piesa Modlitwa dziewicy, op. 4 („Rugăciunea unei fecioare”, care a fost publicată în 1856 la Varșovia și apoi in ”Revista muzicala Paris” în 1859.
6 – Stan Iustin – vals Venezuelean, nr. 3 – Antonio Lauro
Vals Venezolano nr. 3 (Natalia) de Antonio Lauro. Acesta este un standard îndrăgit în repertoriul chitarei clasice și este plin de viață și culoare. Piesa combina o linie melodica extrem de interesanta cuelemente de sincopa atat de specifice muzicii sud-americane.
7 – David Buriceanu – Sonata lunii – Beethoven -/ Daniela Toader
8 – Teodora Ganea + B. D – Gramofon Wals – Eugen Doga
9 – Pop Ioana – 9 variatiuni in A – Beethoven
Cele 9 variațiuni in A , pentru pian pe un marș de Ernst Christoph Dressler de Ludwig van Beethoven au fost compuse în 1782 și publicat de Johann Michael Götz, cu o copertă în franceză, sub titlul Variații pour le clavecin pe un Martie a lui M. Dressler compusă … de un tânăr amator, Louis van Beethoven, Lucrarea este dedicată contesei Wolff-Metternich și este prima publicată de Beethoven, pe atunci în vârstă de doisprezece ani.
10 – Maxim Stefanescu cel viteaz – Cascadele din Paris/ Eugen Doga
Nr. crt | Elev | Lucrare | Autor | Durată | |
1 | Stan Iustin – XI | Asturias – Em | Isaac Albenitz | 7 min | |
2 | Pop Ioana – XI | Preludiul nr 17 – Ab | J.S.Bach | 2 min | |
3 | Denis Balcanu | Vals. Op 69. nr 2 – Hm | Fr. Chopin | 4 min | |
4 | Teodora Ganea + I.Pop | Cantec napolitan – D | P.I. Chaicovski | 2 min | |
5 | Buriceaanu David | La priere d une Vierge | Tekla Badarzewska | 3.30 | |
6 | Stan Iustin – XI | Vals Venezuelan, nr. 3 – Em | Antonio Lauro | 3 min | |
7 | David Buriceanu | Sonata lunii, partea I – Cm | L.v. Beethoven | 6.30 | |
8 | Teodora Ganea + B. D | Gramofon Walz – Cm | Eugen Doga | 2.30 | |
9 | Pop Ioana | 9 Variatiuni – A | L. v. Beethoven | 5.30 | |
10 | Stefanescu Maxim | Cascadele din Paris – G | Eugen Doga | 3 min | |
11 | Feraru Ioana | Cântă cucul jos in luncă | Horă lentă | 3 min | |
12 | Mihalache Alina | Fă, Dădică | Cântec propriu-zis | ||
Cine trece peste râu? | sarbâ | ||||
13 | Laura Martac Soare Bianca Nuțu Gabriela Dorina Bercaru Ioana Feraru Alina Mihalache Alexandra Marin Dumitru Ana-Maria Costache Florentina | Haideti fete si flăcăi! Ia uite-o zău! | Sârbă Horă | 3.10 3 min | |
14 | Orchestra | Sonatina | 1.30 | ||
15 | Oda bucuriei | 2. | |||
16 | Voci de primăvară | 3.30 | |||
Crina de la ardeal tv – claudiu mare – 0740.779.154
Nelu Bălașa