Evenimente

Ing Constantin Neacsu- Director general ECOAQUA: VREAU SA CONTINUI SA DEZVOLT OPERATORUL ECOAQUA SA DEVINA UNUL PERFORMANT SI CU SERVICII DE CALITATE

Am acceptat sa devin director general numai dupa ce am vazut ce se poate intampla cu compania in care am lucrat 31 de ani. Am vazut cum toata munca noastra, a celor care chiar se pricep si au experienta necesara sa dezvolte si sa creasca performanta acestui operator, se poate distruge dintr-o data, numai printr-o actiune in forta de genul puciurilor, ilegala , condusa de persoane cu condamnari penale si cu interese clare de a delapida prin  constituirea in grupuri infractionale.

      Eu sunt un om al companiei, am dobandit experiente si am progresat  impreuna , am detinut diferite functii si realizat  atributii in diferite compartimente ale companiei, atat pe parte tehnica cat  si  pe parte comerciala, astfel ca acum nu-mi este strain nimic din problemele cu care se confrunta operatorul ECOAQUA.

       Primul lucru pe care l-am realizat cand am preluat conducerea ECOAQUA a fost sa asigur salariatii ca de acum s-a terminat cu teroarea instituita de pucisti,  si ca e momentul sa trecem la un climat normal de lucru, de echipa, benefic  si cu performanta pentru companie.

      A doua problema pe care mi-am propus a o rezolva, si in care sunt implicat, este de a spori sansele reale ca compania sa semneze  contractul de finantare europeana pe programul POIM. Aceste sanse s-au diminuat considerabil in timpul conducerii ilegale a operatorului din perioada 21.05.2020 -09.09.2020, datorita lipsei de implicare si a necunoasterii problematicii de catre acesti directori impostori.

      Astfel m-am asigurat sa raspundem la toate cerintele MFE AM POIM (Ministerului Fondurilor Europene Autoritatea de Management pentru Program Operational Infrastructura Mare) si a consultantului JASPERS, iar dupa o intalnire cu persoane responsabile din structura AM POIM, pot spune ca exista sanse ca semnarea contractului de finantare sa se realizeze la inceputul lunii noiembrie 2020.

     Al treilea lucru important, pe care doresc sa-l rezolv prin implicarea mea directa , este relatia operatorului  cu clientii si mass media. Am observat in ultimii ani pe retelele de socializare un curent nestapanit de antipatie intensa fata de orice comunicare sau postare a operatorului ECOAQUA aparuta in spatial public.

       Pentru aceasta, imi propun sa dezvolt comunicarea intre companie si clienti/mass media prin instituirea din interiorul societatii  sau prin angajare a unui profesionist, care sa realizeze activitatea de ofiter de presa si purtator de cuvant al companiei.

       Am identificat doua probleme care nemultumesc in mare masura clientii serviciilor noastre si pentru care eu am solutii:

   1.Coeficientul de repartitie la scarile de bloc. Aici asa cum am mai spus, si am publicat in mass media, am identificat 5 metode de repartizare a diferentei dintre consumul inregistrat de contorul de bransament al scarii de bloc si suma contoarelor din apartamente. Aceasta pentru ca fiecare scara sa opteze pentru una din metode si s-o eliminam astfel pe cea clasica “proportional cu consumul inregistrat de contorii din apartamente”, care atribuie celui care consuma mai mult , o cantitate tot mai multa, favorizand astfel apartamentele cu consumuri foarte mici, care pot fi suspectati si de furturi.

     Dar aplicarea acestor metode ar fi posibila numai dupa aprobarea lor in Consiliul Local si bineinteles adaptarea softului de facturare pentru a putea emite facturi aferente fiecarei metodologii.

     Ca atare pentru a putea respecta cadrul legal, dar in acelasi timp a realiza o echitate in repartizarea consumului de apa inregistrat de contorul de bransament, putem utiliza prevederea articolului 31 aliniatele 3) si 7) din Legea 241/2006 Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare republicata in anul 2015, care specifica ca in cazul distributiei verticale (pe ghena) a apei in condominiu (scara de bloc) se poate repartiza diferenta dintre inregistrarea consumului contorului de bransament si suma consumurilor din apartamente, in mod egal pe unitatea imobiliara, daca se monteaza contori cu transmisie radio in toate punctele de consum, pe cheltuiala proprietarilor de apartamente.

    Pentru a diminua impactul costurilor pentru apartamente, vom executa noi ECOAQUA lucrarea de inlocuire contoare (repartitoare) cu contoare cu transmisie radio achizitionate de noi, apoi in urma unui deviz oferta, vom incasa contravaloarea acestor prestari de servicii in maxim 6 rate lunare egale, prin emiterea unei facturi lunare fiecarui apartament. Astfel nu va mai exista un coeficient de repartitie proportional cu consumul din apartament,  ci o cantitate egala repartizata fiecarui apartament.

  2. Apa utilizata pentru udat gradina care se plateste si la canalizare. La momentul actual conform legislatiei specifice si Regulamentului privind serviciile de apa si canalizare aprobat prin HCL nr 30/2010, pentru populatie cantitatea pentru serviciul de canalizare si epurare reprezinta 90% din cantitatea de apa inregistrata de contor, indiferent daca utilizatorul este apartamentul de la bloc sau de la casa care are si ceva teren cu gradina si gazon.

      Pentru cei de la casa o sa le propun  sa-si monteze contori cu transmisie radio pe cheltuiala proprie, pe punctul de consum  apa care deserveste numai gradina, apa care nu va fi impusa la plata canalizarii, iar restul de apa din diferenta de la contorul de bransament va fi impus cu 100% la canalizare.

      Prin montarea  contorilor cu transmisie radio, acestia monitorizeaza consumul orar, inregistreaza alerte de fraudare, curgere inversa, etc , astfel ca vom avea un istoric al consumului, prin care vom exercita  un control al utilizarii apei numai pentru scopul in care a fost montat.

     Am lasat la urma pretul apei in mod intentionat, pentru ca eu nu vreau sa fiu demagog precum Grama, care a afirmat tot timpul ca va reduce pretul apei la Calarasi, iar cand a preluat conducerea ECOAQUA timp de 4 luni nu a facut nici un demers in acest sens. De altfel nici nu putea sa-l faca, pentru ca pretul apei nu este impus sau stabilit  de nici o familie, de nici o persoana cum se vehiculeaza in spatiul public, el este stabilit  pe baza unor cheltuieli efective realizate de operator pe ultimile 12 luni, demonstrate prin facturi si inaintate spre analiza profesionala ANRSC (Autoritatea Nationala de Reglementare  pentru Serviciile Comunale de Utilitati Publice), care emite un aviz in acest sens. Apoi mai mult ca o formalitate acestea sunt aprobate de ADI Ecoaqua.

       Pot doar sa afirm ca voi face tot posibilul ca  pretul serviciilor de apa si canalizare sa ramana suportabile de catre populatie si sa nu depaseasca 3,5% din veniturile unei familii.

        In cunostinta de toate problemele solicitate de utilizatori, raman deschis oricarei opinii sau solutii pentru imbunatatirea activitatii si a cresterii performantei operatorului ECOAQUA.

                                                                      Director general ECOAQUA,

                                                                         Ing Constantin Neacsu

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai cautate

To Top
ro_RORomână
en_GBEnglish (UK) ro_RORomână