Business/Economie

Cercetătorii români au descoperit că, la catedră, aparențele contează

Patru cercetători români au descoperit că, la catedră, aparențele contează: Elevii au o percepție mai bună despre profesorii care se îmbracă “business”, afirmă studiu realizat pe un grup de elevi din Suceava

Dacă un cadru didactic este considerat mai atrăgător, de preferat într-o ținută “business”, elevii tind să îl aprecieze mai mult și să aibă o deschidere mai mare pentru activitățile școlare, este concluzia unui studiu realizat de un grup de patru cercetători de la nu mai puțin de trei universități românești și publicat la începutul acestui an în revista “Frontiers in Psychology”. Cercetarea care a dus la această constatare, semnalată de Romanian Science Digest, s-a derulat pe un eșantion de 173 de elevi cu vârste de 9-14 ani, din orașul Suceava și satele din jurul acestuia.

Autorii afirmă, în studiu, că științele educației au abordat prea puțin această temă a impactului pe care hainele profesorilor îl au asupra elevilor. Apoi citează diverse studii care au abordat acest subiect de-a lungul ultimilor decenii, începând din 1979. În total, sunt citate aproape 20 de studii internaționale pe tema efectelor pe care le au înfățișarea și vestimentația profesorilor și a elevilor.

  • Semnatarii cercetării sunt Marius Marici și Alexandra Haisan de la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Remus Runcan de la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, Iasmina Iosim de la Universitatea de Științele Vieții din Timișoara.

Cercetarea a folosit contribuțiile a 173 de elevi din Suceava și împrejurimi, care și-au înregistrat singuri răspunsurile într-un chestionar. Ei au fost împărțiți în două grupuri, care au ascultat o poveste citită de către o profesoară. Elevii dintr-un grup au primit o imagine cu un cadru didactic “atrăgător”, iar celălalt – cu un cadru didactic “neatrăgător” și li s-a spus că persoana din imagine este cea care citește povestea. La final, ei au completat chestionarul.

Concluzia investigației: dacă un cadru didactic este perceput ca fiind mai atrăgător, elevii au o deschidere mai mare pentru activitățile școlare, evaluează pozitiv profesorul și cadrul didactic, îl percep ca fiind mai tânăr și se așteaptă la o notă mai mare din partea acestuia.

Au fost folosite mai multe tipuri de îmbrăcăminte pentru profesor – business, business-casual și comodă. Concluzia studiului, “cea mai atrăgătoare îmbrăcăminte pentru femei nu este sexy sau care îți atrage privirea, ci de tip business, alb-negru. Această îmbrăcăminte transmite cel mai bine ideea de profesionalism”.

  • Au mai fost folosite în scopul acestui studiu, destinat comparării efectelor pe care le au vestimentația “atrăgătoare” și cea “neatrăgătoare”, haine precum: rochie roșie peste genunchi, o rochie galbenă lungă și largă, fustă gri cu bluză neagră fără mâneci și pantofi cu toc înalt, fustă neagră cu sacou și pantofi cu toc înalt, costum gri și cămașă neagră. Cea mai neatrăgătoare ținută, în opinia elevilor participanți, a fost una formată din cămașă neagră, haină de piele portocalie și tocuri foarte înalte. Ținutele prezentate drept neatrăgătoare erau formate preponderent din blugi și încălțăminte sport, hanorac imprimat sau rochie lucioasă.
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai cautate

To Top
ro_RORomână
en_GBEnglish (UK) ro_RORomână